Thursday 7 August 2014

Kenangan Terindah

JATI ALWAYS THE CHAMPION

Ya Allah, sungguh aku rindu semua kenangan di sekolah dulu. Setiap detik2 indah masih segar lagi di ingatanku. Saat2 aku bersama dengan kawan2 aku yang dalam gambar tuh, aku rasa bahagia, masalah aku menjadi ringan dan yang paling penting, aku kenal erti persahabatan.

Okay, aku cerita skit macam mana kami boleh berkawan rapat. Pada mulanya, kami merupakan satu pasukan rumah sukan yang sama. Let me tell you more hee. Kat sekolah aku nihh, setiap pelajar wajib menyertai rumah sukan yang ada. Antaranya ialah, JATI, CENGAL, MERBAU dan ANGSANA (kuno skit haa, men amek nama pokok jaa huu) Tapi, jangan pandang sebelah mata okay, KAMI BERJIWA KENTAL, BERSEMANGAT WAJA DAN BERWAWASAN (Ooopss terangkat bakul sendiri pulak dah hee). Semua program kebanyakannya dikendalikan mengikut rumah sukan masing2 (bukan untuk sukan saja yaa). Tu yang unik dan lain daripada yang lain skit (spesel)

Macam mana kami boleh jadi rapat begitu? Sebabnya, kami sebagai satu pasukan saling memberi komitmen dalam menjayakan sesuatu program. Kami juga mempunyai semangat pasukan yang kuat samada pompuan mahupon lelaki. Masing2 saling menyokong antara satu sama lain. Bila ada masalah, ketua akan kumpulkan suma ahli and then perbincangan akan dijalankan. So, masalah semuanya alhamdulillah laa berjaya ditangani dengan bijak setelah satu pasukan memberi kata sepakat. Persis kata mutiara "bulat air kerana pembentung, bulat kata kerana muafakat" ehh! tetiba mood throwback pesal malam nih! (throwback karangan SPM)

gambar ni masa kami menerima hadiah untuk hari sukan

Alhamdulillah, aku sesangat bersyukur bila rumah sukan JATI dinobatkan sebagai JUARA KESELURUHAN BAGI TAHUN 2014. Pecah rekod weh, sebelum nih mana penah rumah jati menang bagi keseluruhan punya. Bila time tahun kami 'pegang' alhamdulillah laa JATI bergelar juara keseluruhan. Rezeki mungkin~ (ayat orang jeles hee) yaa btol tuh rezeki. Rezeki kurniaan Ilahi ni akan datang sekiranya kita gigih berusaha untuk mendapatkannya. sekian~ hashtag jati juara selamanya~


p/s: lastly, aku nak nyanyi satu lagu nih khas untuk ahli2 jati tersayang.. dengarlah sayang~








No comments:

Post a Comment